פורטל עורכי דין זכויות רפואיות הוצאת תו נכה בליווי עורך דין

הוצאת תו נכה בליווי עורך דין

תג חניה לנכה המכונה גם "תו נכה" ניתן מטעם משרד הרישוי כאשר מטרתו העיקרית היא להקל על אלו המוגבלים ביכולת ההתניידות שלהם עקב סיבות רפואיות. חשוב לציין כי באשר לזכאות לתו נכה, ניתן לקבל את התג המדובר על ידי משרד הרישוי במקרים בהם דרגת הנכות של אדם מגיעה ל-60% לפחות, אם כי קיימות מספר סיבות שונות אשר ביכולתן להביא לדבר. בכתבה זו, החלטנו להסביר לכם את כל מה שצריך לדעת אודות הוצאת תו נכה בליווי עורך דין וכל היוצא בכך.

מי יכול להגיש בקשה לתו נכה?

  • אנשים הסובלים מליקויים נוירולוגיים – בעוד כי קיים מגוון רחב של סיבות אשר הופכות אנשים מסוימים לזכאים לתו נכה, חשוב מאוד לציין כי אחת הסיבות השכיחות לדבר היא קיומם של ליקויים נוירולוגיים. בין אם מדובר על פגיעה מוטורית בגפיים התחתונות או לחילופין, על פרקינסון – במקרים בהם אדם סובל מליקויים נוירולוגיים אשר משפיעים על יכולת התנועה שלו, הרי שהוא זכאי להוצאת תו נכה.
  • ליקויים קרדיולוגיים – גם אנשים אשר סובלים מליקויים במערכת הלב יכולים להיות זכאים לתו נכה, זאת מאחר והדבר עלול להשפיע על יכולת התנועה לא פחות מיתר סוגי הליקויים. מחלות לב מכל סוג שהן, עלולות לפגוע ביכולת התנועה מאחר והן גורמות למאמץ יתר בעת תנועה, זאת בעוד כי גם מחלות כמו יתר לחץ דם ריאתי נחשבות לליקוי קרדיולוגי אשר הופך אדם זכאי לתו נכה.
  • ליקויים נשימתיים – אם במחלות ריאות עסקינן, הרי שגם ליקויים נשימתיים הופכים אדם זכאי לתו נכה. לרוב, מדובר על מחלות נשימתיות כדוגמת מחלת ריאות חסימתית, מחלת ריאות אינטרסטיציאלית וכן גם מחלת ריאות רסטרקטיבית.
  • ליקויים אורתופדיים – ליקויים אורתופדיים הם בעצם ליקויים של המפרקים והעצמות, הלא הם מערכת השלד התחתונה. מאחר והליקויים המדוברים משפיעים ישירות על יכולת התנועה, הרי שגם הם מזכים אדם בתו נכה.
  • ליקויים נוספים – קיימים מספר ליקויים נוספים אשר הופכים אדם זכאי לתג נכה גם אם אינם נחשבים למחלה ספציפית. לדוגמא, במקרים של ליקוי בזרימת העורקים עקב עישון או סוכרת, יכולת התנועה של האדם הסובל מהליקוי המדובר בהחלט נפגעת כליל ועל כן, גם אדם אשר סובל מליקוי זה נחשב לזכאי לתו נכה. נוסף על כך, יתכנו מקרים כדוגמת עודף משקל מאוד גבוה, עיוורון, דיאליזה ועוד.

כך תוציאו תו נכה

 במידה ואתם או אחד מקרוביכם סובלים מאחד הליקויים אשר הוזכרו בכתבה זו, הרי שתרצו לממש את זכותכם ולבצע הוצאת תו נכה. אולם, על מנת לבצע את התהליך המדובר, עליכם להוכיח למשרד הרישוי כי אתם סובלים מאחד הליקויים האלו וכי אתם זכאים לתו המדובר, דבר שאינו פשוט כלל לבצע מאחר והוא מצריך הליך בירוקרטי מסובך וארוך. אז איך בכל זאת תוכלו להוציא תו נכה בצורה הקלה ביותר שניתנת?

הוצאת תו נכה בליווי עורך דין ואנשי מקצוע

בעת בה אנו מדברים על דרכים מומלצות לבצע הוצאת תו נכה עורך דין, ראוי לציין כי קיימים מספר ארגונים אשר מטרתם העיקרית היא לסייע לכל אלו המעוניינים בדבר לבצע את התהליך בצורה היעילה ביותר הניתנת. כאשר מדובר על ארגונים שכאלו, חשוב מאוד לציין כי ארגון "כאן בשבילכם" הוא אחד המומלצים שבהם, זאת מאחר ומדובר בארגון אשר מטרתו העיקרית היא לסייע לציבור הרחב להשיג את הזכויות הרפואיות שמגיעות לו מבלי שהדבר יצריך מאמצים מיותרים. על כן, במידה ואתם סבורים כי מגיע לכם תו נכה בשל ליקוי כזה או אחר, אנו ממליצים לכם לפנות אל הצוות המקצועי של ארגון "כאן בשבילכם" עוד היום.